سایت پناتو

فرهنگی، اقتصادی، هنری


AMD تأیید کرده است که خانواده پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX 7000 “RDNA 3” اکنون کامل شده است و هیچ SKU دیگری در نظر گرفته نشده است، اگرچه ممکن است شاهد به‌روزرسانی باشیم.

طبق گفته‌های AMD دیگر پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX 7000 “RDNA 3” وجود نخواهد داشت، اما ممکن است یک تازه‌سازی روی میز باشد.

صحبت کردن در طول پیش نمایش رویداد Radeon Gaming شب گذشتهاسکات هرکلمن (معاون ارشد AMD) تأیید کرد که نمونه کارها RDNA 3 آنها با پردازنده گرافیکی Radeon RX 7000 اکنون با راه اندازی این پردازنده کامل شده است. Radeon RX 7800 XT & RX 7700 XT پردازنده های گرافیکی کارت های جدید بخش بازی های پیشرفته ۴۹۹ دلاری و ۴۴۹ دلاری ایالات متحده را هدف قرار داده اند و در ۶ سپتامبر با مدل های زیادی برای انتخاب.

با عرضه دیروز، اکنون شش کارت گرافیک در خانواده گرافیکی Radeon RX 7000 وجود دارد. اینها شامل پرچمدار Radeon RX 7900 XTX با قیمت ۹۹۹ دلار آمریکا، RX 7900 XT با قیمت ۸۴۹ دلار آمریکا، ۷۹۰۰ GRE با قیمت ۶۴۹ دلار آمریکا، ۷۸۰۰ XT با قیمت ۴۹۹ دلار آمریکا، ۷۷۰۰ XT با قیمت ۴۴۹ دلار آمریکا، و RX 7600 با قیمت ۴۲۹ دلار است. قابل توجه است که AMD هیچ رقابتی برای ارائه در بخش ۲۹۹ تا ۳۹۹ دلار ایالات متحده ندارد و این شکاف بزرگی ایجاد می کند زیرا این بخش معمولاً بخشی است که اکثر گیمرهای جریان اصلی در آن هزینه می کنند.

RX 7900 XTX در مقابل RTX 4080 با ۲۴ گیگابایت VRAM، RX 7900 XT در برابر RTX 4070 Ti با ۲۰ گیگابایت VRAM، RX 7900 GRE به عنوان یک RTX competitor 4070 قرار گرفته است. GB VRAM، RX 7800 XT و RX 7700 XT در مقابل RTX 4070 و RTX 4060 Ti با ۱۶/۱۲ گیگابایت VRAM و RX 7600 در مقابل RTX 4060 با ۸ گیگابایت VRAM قرار گرفته اند. RX 7900 GRE بیشتر یک پردازنده گرافیکی چینی با در دسترس بودن محدود در بازارهای جهانی است.

در زیر آنچه اسکات هرکلمن از AMD گفته است:

Mace (میزبان): شما ۷۷۰۰ XT و ۷۸۰۰ XT را راه اندازی کرده اید. آیا این کار مجموعه RDNA3 را تکمیل می کند یا شاید موارد بیشتری در افق وجود داشته باشد؟

اسکات: خب، نمونه کارها RDNA3 اکنون کامل شده است. از بین تمام محصولاتی که برای عرضه آن برنامه ریزی کرده ایم، یعنی این چند محصول آخری است که عرضه خواهیم کرد. ممکن است نسخه‌های مختلفی داشته باشیم، اما آنها یک ASIC/SKU جدید نیستند. […] این یک سفر بود، حدود یک سال از راه اندازی اولین RDNA3 می گذرد و اکنون یک سال بعد در حال اتمام مجموعه هستیم. باید کارمان تمام شود، کارمان تمام شده و هیجان زده ایم. و اکنون فکر می‌کنم طیف گسترده‌ای را برای افرادی که می‌خواهند RDNA3 قیمت را بالا و پایین کنند، تحت پوشش داریم.

از طریق Videocardz

اسکات اشاره می‌کند که در حالی که سری پردازنده‌های گرافیکی AMD RDNA 3 کامل شده است و هیچ SKU اضافی وجود نخواهد داشت، ممکن است نسخه‌های آینده با مشخصات مشابه و تغییرات جزئی وجود داشته باشد، اما این بیشتر به تقاضای بازار و رقابت بستگی دارد. این ممکن است به یک به‌روزرسانی شبیه به سری Radeon RX 50XT AMD باشد که با پردازنده‌های گرافیکی RDNA 2 معرفی شد و سرعت کلاک و TBP بالاتری ارائه می‌دهد. در مورد موبیلیت نیز صحبتی وجود ندارد و این بدان معناست که Navi 33 بهترین چیزی است که AMD به گیمرها ارائه می دهد. نسخه احتمالی Navi 32 که به موبایل می آید اکنون یک رویای دور

این بدان معنی است که AMD تقریباً نیمی از SKUهای خانواده RDNA 3 خود را در مقابل سری RDNA 2 خود که دارای ۹ راه اندازی Radeon RX 6000 و ۳ قسمت به روز شده اضافی است، ارائه می دهد. AMD هیچ برنامه ای برای این موضوع ندارد راه اندازی یک رقیب RTX 4090 اگرچه آنها اشاره کردند که می توانند و همچنین نخواهند بود به گیمرهای سطح بالا در بخش لپ تاپ نزدیک شوند. فروشنده GPU همچنین به احتمال زیاد فضای علاقه مندان را با خود هدف قرار نمی دهد ترکیب RDNA 4 که طبق آخرین شایعات در سال آینده راه اندازی می شود.

AMD با سری RDNA 3 خود رقابت بزرگی را برای NVIDIA ارائه می‌کند و عمدتاً در بخش ردیابی پرتو و کارایی عقب است. آن‌ها را می‌توان با RDNA 4 کوک کرد و با پردازنده‌های گرافیکی RDNA 5 بیشتر تقویت کرد، اما NVIDIA از ارائه عملکرد بسیار بالاتر و کارایی کلی عقب‌نشینی نمی‌کند، بنابراین صرف نظر از اینکه ارزشی ندارند، تاج عملکرد را حفظ می‌کنند که برای حفظ اشتراک ذهنی بسیار مهم است. در سراسر مصرف کنندگان

مقایسه بخش پردازنده گرافیکی Radeon نسل AMD:

Radeon RX 5000 Radeon RX 6000 Radeon RX 7000
فوق العاده علاقه مند + N/A ۶۹۵۰ XT / 1099 دلار (۱۶ گیگابایت) N/A
فوق العاده مشتاق N/A ۶۹۰۰ XT / 999 دلار (۱۶ گیگابایت) ۷۹۰۰ XTX / 999 دلار (۲۴ گیگابایت)
مشتاق + N/A ۶۸۰۰ XT / 649 دلار (۱۶ گیگابایت) ۷۹۰۰ XT / 849 دلار (۲۰ گیگابایت)
علاقهمند N/A ۶۸۰۰ / ۵۷۹ دلار (۱۶ گیگابایت)
۶۷۵۰ XT / 549 دلار (۱۲ گیگابایت)
۷۹۰۰ GRE / 649 دلار (۱۶ گیگابایت)
۷۸۰۰ XT / 499 دلار (۱۶ گیگابایت)
سطح بالا + N/A ۶۷۰۰ XT / 479 دلار (۱۲ گیگابایت) ۷۷۰۰ XT / 449 دلار (۱۲ گیگابایت)
سطح بالا ۵۷۰۰ XT / 399 دلار (۸ گیگابایت) ۶۷۰۰ / ۴۲۹ دلار (۱۰ گیگابایت)
۶۶۵۰ XT / 399 دلار (۸ گیگابایت)
N/A
میان رده + ۵۷۰۰ / ۳۴۹ دلار (۸ گیگابایت) ۶۶۰۰ XT / 379 دلار (۸ گیگابایت) N/A
میان رده ۵۶۰۰ XT / 279 دلار (۶ گیگابایت) ۶۶۰۰ / ۳۲۹ دلار (۸ گیگابایت) ۷۶۰۰ / ۲۶۹ دلار (۸ گیگابایت)
سطح ورودی + ۵۵۰۰ XT / 169 دلار (۴ گیگابایت) ۶۵۰۰ XT / 199 دلار (۴ گیگابایت) N/A
سطح ورودی N/A ۶۴۰۰ / ۱۵۹ دلار (۴ گیگابایت) N/A

https://www.youtube.com/watch?v=cJyRQmhCkDk

آیا از خانواده پردازنده گرافیکی Radeon RX 7000 “RDNA 3” AMD راضی هستید؟

منبع خبر: VideoCardz

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *