سایت پناتو

فرهنگی، اقتصادی، هنری

چارلز مارتینه، صداپیشه قدیمی ماریو، پس از ۲۷ سال بازنشسته شد


صداپیشه آمریکایی نیز در این مجموعه بازی های ویدیویی نقش لوئیجی و واریو را ایفا کرد


چارلز مارتینه، صداپیشه مشهور شخصیت ماریو در بازی‌های ویدیویی نینتندو به مدت بیش از ۳ دهه، از صداپیشگی شخصیت‌های این شرکت بازنشسته شده و وارد نقش جدیدی به عنوان «سفیر ماریو» شده است.

مارتینه که نخستین‌بار در بازی سوپر ماریو ۶۴ در سال ۱۹۹۶ صداپیشه ماریو شد، در بیش از ۱۵۰ بازی نینتندو این نقش را ایفا کرده و صدای مشخص ماریو و شخصیت‌های دیگری مانند لوئیجی، واریو و والوئیجی را به گوش میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان رسانده است.

او در نقش جدیدش به‌عنوان سفیر ماریو، در سراسر دنیا سفر خواهد کرد و با طرفداران ارتباط برقرار می‌کند. مارتینه در صفحه توییتر خود نوشت:

ماجراجویی جدید من آغاز شده است! شما همگی شماره یک در قلب من هستید!

نینتندو نیز ضمن تقدیر از مارتینه، خاطرنشان کرد که او صداپیشگی شخصیت‌ها را کنار گذاشته است.

========================================================================================

 

صدای دیرینه ماریوبازیگر چارلز مارتینه دیگر صداپیشگی لوله کش محبوب را نخواهد داشت، اما نقش او در این فرانچایز هنوز تمام نشده است. در ویدئویی که این هفته منتشر شد، شیگرو میاموتو، خالق مارتینت و ماریو، توضیح داد که این بازیگر اساساً به یک طلسم تبدیل می‌شود—به دیدار طرفداران در رویدادهایی در سرتاسر جهان، که با انتشار Super Mario Bros. Wonder در 20 اکتبر آغاز می‌شود .

با این حال، نسخه ای از ماریو که طرفداران در 30 سال گذشته شنیده اند، دیگر وجود ندارد. مارتینت از زمان سوپر ماریو 64 و همچنین شخصیت‌هایی مانند لوئیجی، والوئیجی و واریو، هر "بگذار بریم" و "ماما میا" بوده است . نینتندو این خبر را در ماه آگوست در توییتر اعلام کرد ، اما جزئیات نادری بود.

این بیانیه، که فقط دو پاراگراف دارد، توضیح می‌دهد که مارتینه 67 ساله به عنوان سفیر ماریو به یک نقش کاملاً جدید تبدیل خواهد شد. تا این هفته، دقیقاً این نقش چیست - ظاهراً حتی برای خود مارتینه که به مخاطبان همایش گفت نمی‌داند این نقش چیست. اکنون، نقش او به عنوان طلسم غواصی جهان کمی واضح تر است. اگرچه هنوز جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی به عنوان صدای مشهورترین لوله کش جهان جایگزین او می شود، وجود ندارد.

 

به سختی می‌توان بازیگری نمادین‌تر از مارتینت در بازی‌های ویدیویی پیدا کرد که به یک فرنچایز طولانی‌مدت و موفق مانند ماریو وابسته باشد. صدها بازی، کالاهای بی‌پایان، فیلم‌ها و موارد دیگر—صدای مارتینت از نظر شناخت با شخصیت‌هایی مانند پیکاچو یا میکی موس برابری می‌کند. و این نقشی است که مارتینت با اشتیاق بی پایان انجام داده است. مارتینت در سال 2021 گفت : «می‌خواهم صدای ماریو را تا زمانی که بمیرم صدا کنم اگر روزی فکر کنم که دیگر قادر به انجام آن نیستم، به نینتندو خواهم گفت که به دنبال یافتن شخص دیگری باشد.

 

این نقش بزرگی است که کسی باید آن را پر کند و طرفداران گوش دقیقی دارند. پس از انتشار تصاویر جدیدی از Super Mario Bros. نینتندو از آن زمان تائید کرده است که مارتینت صدای ماریو در نسخه آینده نخواهد بود.

نینتندو قبلاً شروع به دور شدن از استفاده از Martinet به عنوان پیشرو خود کرده بود. هنگامی که ماریو و لوئیجی امسال روی پرده های بزرگ قرار گرفتند، این کار را با صداپیشگی بازیگران تلویزیون و سینما، کریس پرت و چارلی دی انجام دادند. مارتینت صداپیشگی دو شخصیت فرعی را در نقشی کوتاه بر عهده داشت. شغل جدید او به عنوان سفیر نیز در همین راستا است.

در مورد صدای جدید ماریو، نینتندو صحبت نمی کند. داگ بوسر، رئیس نینتندو آمریکا اخیراً به IGN گفته است که این شرکت قصد ندارد بازیگر جدید را قبل از اکران Wonder معرفی کند. بازیکنان "صدای متفاوتی را خواهند شنید، و ما اجازه خواهیم داد که پخش شود، و این در تیتراژ خواهد بود." اگر تریلرهای بازی تاکنون چیزی به ما گفته اند، این است که می توانیم یک بازیگر را رد کنیم: کریس پرت.